torstai 16. joulukuuta 2010

Che giornata

Ciao taas kaikille. Joululähestyy hurjaaaaaa vauhtia ja en tosiaan ole valmis.
Olin eilen keskiviikkona kaverin muotinäytöksessä, eli sfilatassa. Mun kaveri Ilaria suunnittelee vaatteita Brera nimisessä taidelukiossa, tai en oo ihan varma onks se yliopisto ja lukio yhdistettynä. Siis tää koulu on sama rakennus missä olin siinä taidenäyttelyssä Diegon ja sen host-familyn kanssa. Se koulu on must niiin niiin niiiiiiin upea. se on vanha todellakin, mut must samalla jotenki niin inspiroiva, historiallinen ja muistuttaa mua jotenki romanttisist italialaisist leffoista. Itseasiassa.. yks mun opettaja joka on ihan kreisinä mun piirrustus taitoihin oli laittanut jotain mun töitä sinne Breraan ystävälleen joka toimii koulun opettajana.
Hän oli tosi kiinnostunut töistäni ja haluaisi että kävisin siellä pääsykokeissa ja muuta. Mutta oon päättänyt että koulut käydään Suomessa loppuun ja piste. En ala häslää Italiassa ennenku lukio on ees käyty loppuun. Mutta ajattelin käydä sen koulun järjestämillä iltapäivä kursseilla sitten ensivuonna. 


Tänään oli toisiksi viimeinen Italian kurssin tunti. Mulla on tosi kiva opettaja, Carlo, joka ei oikeastaan ole edes opettaja opettaja, vaan journalisti. Hän tosin tekee silloin tällöin Italian kursseja maahanmuuttajille:D 
Huomenna on sitten viimeinen tunti ja Carlo vie mut ja Diegon sen kotiin apertiiville kotiinsa. Saan nähdä sen hauvan ja varmaan vaihdetaan pienet joululahjat. Olisin niin halunnut antaa ruisleipää lahjaksi, mutta vaikea tehdä ruisleipää kun ei ole ruisjauhoja-.-


Puhuin ekaa kertaa Larinkin kanssa Skypessä. Se on tehnyt kouluhommeleita ahkerasti ja tukka oli pidentynyt! Outoa oli kyllä puhua kun ei ole nähnyt omaa veikkaansa 3kk..
Ei Larin kanssa kyllä sillai olla "todella" riippuvaisia toisistamme, meinaan, en olisi yllättynyt suuresti jos veli olisi skypessä kysynyt "Hei, missä sä oot muuten ollu nää 3kk?"


Sitten surullisempiin uutisiin.. Kuulin että mun yks paras lapsuuden ystävä on kuollut.
Nimittäin naapureidemme Mönttisten koira Riki. Lari kerto, että ystäväni oli kuollut sairauteen mikä oli vienyt siltä kaikki voimat:( tuli todella haikea olo. Nimittäin, Riki oli paljon mun kanssa kun olin nuoremi ja omaa koiraa ei ollut. Lepää rauhassa Riki!:)
Ja otan osaa.


Sun bravurisi Riki,
lepää rauhassa karvakorva.




Huomenna sitten vika Italian tunti ja lauantaina baila bailaa:)!
Diego menee Firenzeen, eli hän ei tule mukaan.. Harmi, mutta eiköhän me tyttöjen kanssa keksitä jotain oikein mukavaa! Buona notte! Bacii!

3 kommenttia:

  1. Voi mä muistan rikin. Me aina pikkusina leikittii senkaa ja vietii sitä ulos. Voi raukka :/

    VastaaPoista
  2. Hei Sara!
    Poikkesin sun blogissas kun sun mamma antoi osoitteen joskus lähtiessään. Ajattelin sinua usein viime viikolla ja mietin, että laitan viestin Rikistä. Mutta tieto olikin jo sinut saavuttanut. Niin se oli poika sinun rakas ystävä ja vielä viimeisinäkin päivinä haukahteli teidän suuntaan kun nuoria tuossa pihassa kulki.

    Meillä on siis todella surulliset tunnelmat täällä, mutta hyvän elämän sai Riki elää ja muistot ovat kultaakin kalliimpia.

    Kuinka ihmeessä sinulla on noin ihana kuva mukanasi...

    Kylläpäs sinulla on vauhdikas vuosi siellä, saat sitä taidetta joka tuutin täydeltä. Niinhän se on taidetta koko Italia- historian siipien havinaa ja kulttuuria tarjolla yllin kyllin. Uskon, että taideopinnollesi tämä oli ihan oikea valinta.

    Kauniita kuvia, sinä olet sellainen kaunotar, että varohan vain- Ei me sinua sinne liian nuorena anneta. Vaikka Italia on Italia niin taide ja design ovat huipputasoa täällä kylmässä pohjolassakin..

    Hei tässä samalla oikein hyvää joulun aikaa..
    Ansku

    VastaaPoista
  3. Minulla on nyt jo kauhea ikävä rikiä:(
    Se oli sellainen hurtta joka sai aina onnelliseksi, ja paljon muistoja sen kanssa.
    Kauheeta kun ajattelee ettei sitä karvakorvaa enään nää:/

    :D ei huolta, vaikka italia on ihana maa, niin pohjola on aina se ykkönen jota kaipaan:D
    on tää italia loppujen lopuks sellanen sekasorto...toivottavasti kaikki hyvin siellä jahtimiehen tiellä ja osanottoni rikin puolesta;/

    <3:llä sara

    VastaaPoista